- 18 sep
- 2024
Făgăraș Adventure - o competiție de aventură pentru familii, la Avrig
Făgăraș Adventure este o competiție de aventură ce se desfășoară pe raza orașului Avrig, județul Sibiu, pe un traseu de aproximativ 20 km, în data de 12 octombrie 2024.
Parcurgerea traseului de către echipele formate din 4 membri, cu cel puțin un minor se va face pe jos, cu bicicletele, trotinetele și alte mijloace de transport exceptând autovehiculele. Concurenții au la dispoziție 8 ore pentru a atinge 10 puncte de control.
Fiecare punct de control aduce o provocare specială, menită să evidențieze bogăția naturală și culturală a regiunii și creează o legătură autentică între participanți și mediul înconjurător.
În fiecare an, competiția va aduce un suflu nou, fiind găzduită de o comunitate diferită de la poalele Munților Făgăraș, oferind astfel participanților oportunitatea de a explora tradițiile și peisajele unice ale fiecărei zone.
Cu un traseu nou și un concept inedit pentru probele speciale în fiecare ediție, Făgăraș Adventure devine o experiență unică de fiecare dată, promovând diversitatea culturală și naturală a fiecărei comunități locale gazdă.
Această abordare dinamică și schimbătoare nu doar că testează abilitățile fizice și cunoștințele echipelor, dar creează și o platformă pentru ca localnicii să-și împărtășească valorile și tradițiile, transformând competiția într-o veritabilă sărbătoare a patrimoniului cultural și natural al Munților Făgăraș.
Făgăraș Adventure
Înscrieri: 17 septembrie - 10 octombrie
Participarea - GRATUITĂ
Numărul maxim de echipe - 30
Echipele sunt formate din 4 membri, din care cel puțin 1 minor.
Detalii tehnice despre competiție:
・Concursul va avea loc pe raza orașului Avrig, județul Sibiu; detaliile zonei de concurs și a punctelor de control de pe traseu vor fi comunicate doar la ședința tehnică, în seara anterioară competiției;
・Echipele vor purta numele unei denumiri geografice din masivul Făgăraș (ex: numele unei poieni, al unui vârf, al unei peșteri, a unei
văi).
・Harta cu punctele de control ce trebuie atinse va fi înmânată echipelor în timpul ședinței tehnice, care va avea loc cu o zi înaintea competiției;
・TRASEUL NU ESTE IMPUS! Fiecare echipă este liberă să își aleagă traseul de la un punct de control la altul;
・Punctele de control trebuie sa fie parcurse în ordinea indicată de organizator;
・Echipamentul obligatoriu de concurs este detaliat în regulamentul competiției;
・Ședința tehnică în care se va prezenta conceptul competiție va fi organizată în data de 11 octombrie, ora 17.30. Locația exactă și ora vor fi comunicate concurenților;
・Startul va avea loc în data de 12.10.2024, la ora 9:00 A.M.
・Alegerea locurilor de pauză pe parcursul competiției este la latitudinea echipelor înscrise în concurs;
・Timpul limită de sosire este: 8 ore (12.10.2024, ora 17:00);
・Există două categorii de înscriere pentru echipe: categoria Huhurezul mare (unde minorul desemnat căpitanul echipei are vârsta cuprinsă între 13 și 18 ani (neîmpliniți)) și categoria Cocoșul de munte (unde minorul desemnat căpitanul echipei are vârsta cuprinsă între 4 și 12 ani).
・Vom realiza două categorii de premiere a participanților (conform categoriilor menționate mai sus), iar la finalul competiției vom avea pregătite 6 premii;
・Mijloacele de transport permise între cele 10 puncte de control vor putea fi alese de către fiecare echipă, ca parte din strategia lor, fiind permise următoarele: bicicletă, trotinetă, patine cu rotile etc, mers pe jos. Nu va fi permisă utilizarea autovehiculelor;
・Dintre cele 10 puncte de control, într-unul dintre ele va fi și punct de alimentare cu apă și gustări, pentru a sprijini competitorii pe durata cursei;
・Cronometrarea se va realiza doar în punctele de control, în momentul în care echipele încep proba specială și în momentul în care finalizează proba specială. La finalul concursului, după ce echipele ajung la linia de sosire, se va calcula totalul timpului petrecut în toate punctele de control și se va realiza clasamentul final;
・Vom pregăti medalii, hărți și numere de concurs pentru toate echipele înscrise iar pentru cele 3 echipe care sosesc primele la cele două categorii de vârstă, vom pregăti trofee, tricouri personalizate și premii surpriză.
Înscrieri - https://fagaras-adventure.ro/inscriere/
Regulamentul competiției - https://fagaras-adventure.ro/regulament/
Evenimentul este organizat de Propark - Fundația pentru Arii Protejate și Fundația Conservation Carpathia, în parteneriat cu Primăria Orașului Avrig.
--
Proiectul este implementat de Fundația Conservation Carpathia, în parteneriat cu Asociația Ocolul Silvic Carpathia, Asociația de Vânătoare Piatra Craiului Făgăraș Conservation, SC Carpathia Agro & Finance SRL, Conservation Capital Consulting Ltd., Inspectoratul de Jandarmi Județean Argeș – Basarab I și ProPark – Fundația pentru Arii Protejate, între anii 2019-2024, cu sprijin financiar din partea Comisiei Europene prin programul LIFE Nature (www.ec.europa.eu) și a Fundației Arcadia prin programul ELP (Endangered Landscapes Programme,(www.endangeredlandscapes.org).
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene.