Cicloturism |
Manual de bune practici pentru ghizi
Turismul pe bicicletă este un mod fascinant de a te apropia de natură, de a te bucura de peisaje încântătoare, de a gusta viața la țară unde ospitalitatea și bucuria de a trăi sunt la ele acasă.
Fiecare pantă, fiecare curbă, deal sau cărare urcate sau coborâte oferă satisfacția unei vieți trăite intens, a unui efort răsplătit de cele mai multe ori înzecit de experiența și amintirile acumulate.
A călători pe bicicletă îți oferă multă libertate, poți parcurge distanțe mari într-un timp scurt, ești silențios, corp comun cu bicicleta ta și ai șansa de a observa flora și fauna zonei. Este o modalitate de a călători cu impact minim asupra mediului, poți contribui la creșterea calității vieții în comunitățile vizitate prin achiziționarea produselor locale și ai oportunitatea de a veni în contact mult mai ușor cu localnicii și tradițiile lor.
E drept, bicicleta necesită întreținere, iar mersul pe bicicletă implică și o bună cunoaștere a tehnicii de mers pe bicicletă, a felului în care aceasta funcționează, dar odată acestea stăpânite, nimic nu te mai poate opri!
Autori :
Daniel Spulber
Andreea Codruța Dan
Marian Anghel
Bogdan Papuc
Publicația poate fi descărcată aici.
Publicație co-finanțată de Elveția prin intermediul Contribuției Elvețiene pentru
Uniunea Europeană extinsă. Publicația a fost realizată în cadrul proiectului Meserii frumoase în destinații frumoase – creșterea calității produselor și destinațiilor ecoturistice pentru performanțe mai bune în aplicarea conceptului de dezvoltare durabilă în România implementat de ProPark – Fundația pentru Arii Protejate, Asociația de Ecoturism din România și CIPRA Elveția.
Această publicație nu reflectă în mod neapărat poziția oficială a guvernului elvețian.
Responsabilitatea pentru conținutul acesteia este asumată în întregime de Asociația de Ecoturism din România.
www.swiss-contribution.ro
www.swiss-contribution.admin.ch/romania
Cuprins:
I. NOȚIUNI INTRODUCTIVE DESPRE CICLOTURISM
06 Ghidul
08 Satisfacția clienților
08 Tipuri de clienți
09 Tipuri de produse
II. CONTEXT NAȚIONAL
12 Cadrul legislativ
13 Relația cu aria protejată
15 Ghid sau agenție de turism
15 Utilizarea altor servicii turistice
III. PLANIFICAREA ȘI DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII
16 Pasul 1 – Identificarea nevoilor clienților potențiali
17 Pasul 2 - Documentarea despre posibilele trasee
19 Pasul 3 – Identificarea traseului în teren
19 Pasul 4 – Realizarea ofertei
20 Pasul 5 – Promovarea ofertei
20 Pasul 6 – Vânzarea produsului turistic
21 Pasul 7 – Planificarea turei
22 Pasul 8 – Realizarea programului turistic
22 Pasul 9 – Follow up (trimis poze, feedback, trimis oferte noi)
IV. COMPORTAMENT RESPONSABIL
24 Față de grup - comportament de lider
25 Față de mediu natural
25 Față de comunitatea locală
26 Prevenție - managementul riscurilor și măsuri de securitate
V. INTERPRETARE
VI.ECHIPAMENT
30 Echipamentul ghidului
31 Echipamentul turiștilor
31 Închiriere echipament
Descarcă Publicaţie