Parteneriat durabil între o instituție de învãțãmânt și administrația unei arii protejate |
"Ghidul Parteneriat durabil între o instituție de învãțãmânt și administrația unei arii protejate" a fost elaborat în cadul proiectului „Junior Ranger în Balta Mică a Brăilei” – Parteneriat durabil între Grupul Școlar de Prelucrare a Lemnului Constantin Brâncuși din Brăila și Administrația Parcului Natural Balta Mică a Brăilei care a fost implementat în perioada mai – septembrie 2012 și finanțat de Fundația pentru Parteneriat și MOL România.
Inițiativa a avut ca scop educarea și creșterea implicării tinerilor din județul Brăila în gestionarea Parcului Natural Balta Mică a Brăilei și inițierea de activități educative de voluntariat ale elevilor în aria protejată. Această publicație poate fi folosită ca instrument în organizarea acțiunilor educative în situații când unitățile școlare au avantajul de a se afla în vecinătatea unei arii protejate.
Prin diseminarea ghidului dorim să încurajăm alte entități, în principal organizații neguvernamentale, instituții de învățământ, administrații/custozi de Arii Protejate să identifice oportunități de colaborare pe termen lung pentru acțiuni educative și să organizeze în mod eficient și atractiv acțiunile de educație în Arii Protejate urmând pașii sugerați în ghid.
Cuprins:
I. INFORMAȚII GENERALE
1. Ariile Protejate din România
2. Educația de Mediu în Școli și Licee
3. Voluntariatul şi managementul voluntarilor
4. Parteneriatul
5. Conceptul de Junior Ranger – Cluburile Junior Ranger
II. SFATURI PRACTICE
1. Identificați Aria Protejată
2. Identificați școala/școlile potrivite
3. Identificați avantajele și potențialele beneficii
4. Identificați persoanele resursă
5. Analizați riscurile
6. Încheiați parteneriatul
7. Înființați Clubul
8. Elaborați planul de activități
9. Găsiți surse de finanțare
10. Motivaţi şi Recompensaţi
11. Identificați posibilități de colaborare/Schimburi de experiență
III. CONCLUZII
Descarcă Publicaţie