Background Image

Despre proiect

Natura şi Tradiţii în Sprijinul Dezvoltării Durabile

Ariile protejate cuprind cele mai valoroase şi sensibile forme de viaţă. În România, aproape fără excepţie, ariile protejate sunt localizate în spaţii în care prezenţa culturii umane este parte a peisajului ariei protejate.

Trebuie să privim ariile protejate ca pe un patrimoniu care înmagazinează resurse greu regenerabile, care este vital pentru conservarea biodiveristăţii şi în egală măsură important pentru dezvoltarea comunităţilor locale.

ProPark Fundaţia pentru Arii Protejate împreună cu Federaţia Coaliţia Natura 2000 implementează proiectul Natura şi Tradiţii în Sprijinul Dezvoltării Durabile în perioada Aprilie 2015 -  Septembrie 2017, care se adresează personalului angajat în activităţi de management al ariilor protejate, în mod special responsabililor pentru relaţia cu comunităţile. Prin acest proiect ne propunem să creăm un cadru participativ pentru promoarea şi creşterea vizibilităţii ariilor protejate la nivel naţional dar şi a produselor sau servicilor realizate în comunităţile lor.

Schimbarea propusă de proiect se referă la creşterea capacităţii organizaţionale a cinci arii protejate din România de a-şi îndeplini rolul de facilitator în procestul de dezvoltare economică a comunităţilor din jurul ariei protejate.

În vederea realizării selecţiei celor 5 administraţii/custodii de arii protejate, a fost lansat un apel de însciere bazat pe o metodologie care a pus accent pe motivaţia, competenţele şi iniţiativele demarate de aceştia. În urma apelului, 12 arii protejate s-au înscris în cadrul proiectului, dintre care urmatoarele cinci au fost selectate:

Localizarea Ariilor Protejate participante în cadrul târgului: Vezi harta


Pe scurt ce reprezintă Natura şi Tradiţii în Sprijinul Dezvoltării Durabile?

  • Investitie în capacitatea organizaţională a 5 administratori de arii protejate din România timp de 12 luni în domeniile relaţia cu comunităţile, dezvoltare economică durabilă şi promovare produselor tradiţionale
  • Investiţie în abilităţile a 15 antreprenori/producători locali din cele 5 arii protejate  pe domeniile de dezvoltare economică durabilă şi marketingul produselor tradiţionale
  • Un exemplu practic de promovare participativă a unor produse tradiţionale
  • Cadru participativ pentru promovarea şi creşterea vizobilităţii ariilor protejate la nivel naţional dar şi a produselor realizate în acele comunităţi prin realizarea a 5 planuri de promovare a ariilor protejate şi 15 planuri de promovare a antreprenorilor locali
  • Promovarea produselor tradiţionale provenite din interiorul sau împrejurmile ariilor protejate prin organizarea unui Targ de promovare destinat publicului larg in Brasov.

Beneficiile proiectului Natura şi Tradiţii pentru administratori/custozii de arii protejate din România:

  • Creşterea capacităţii a 15 persoane responsabile de gestiunea unei arii protejate pe tema facilitării procesului de dezvoltare economică a comunităţilor din interiorul sau împrejurul ariei protejate,
  • Sesiuni de instruire de cate 2.5 zile fiecare, pe tema Relaţia cu comunităţile, Dezvoltare economică durabilă şi Marketingul produselor locale împreuna cu echipa şi traineri ProPark,
  • Sesiuni de metrorat practic în interiorul fiecarei arie protejata selectată în vederea punerii în practică a noţiunilor predate,
  • Sesiuni de instruire de cate 2.5 zile fiecare, pentru 3 antreprenori identificaţi din interiorul fiecărei arie protejate selectată pe tema Dezvoltare antreprenorială şi Marketingul produselor locale,
  • Consultanţă oferită antreprenorilor pentru a realiza planuri de promovare particulare fiecărui caz în parte,
  • Consultanţă oferită fiecărei arie protejată în parte în vederea realizării unui plan de promovare naţională,
  • Organizarea unui Targ de promovare a ariilor protejate şi a antreprenorilor identificaţi, organiat publicului larg din Braşov dar cu promovare la nivel naţional,
  • Costuri logistice asigurate de către Fundaţia ProPark în vederea participarii administratorilor şi antreprenorilor la sesiunile de instruire şi la Targul de promvare.

Beneficiile proiectului Natura şi Tradiţii pentru producatorii locali tradiţionali din interiorul sau situaţi în vecinatatea ariilor protejate selectate:

  • Creşterea capacităţii a 15 producători locali (3 producatori/aria protejată parteneră) de a îşi dezvolta şi promova produsele tradiţionale pe piaţa locală şi naţională
  • Includerea tuturor producătorilor identificaţi în planul de promovare al produselor/serviciilor tradiţionale ariei protejate pertenere, promovată la nivel naţional
  • Sesiuni de instruire de câte 2.5 zile fiecare, pe temele Dezvoltare economică durabilă şi Marketingul produselor tradiţionale împreună cu echipa şi trainerii ProPark, la Braşov
  • Consultanţă oferită pentru 15 producători pentru a realiza planuri de promovare particulare fiecărui caz în parte
  • Crearea unei imagini de promovare (brand) fiecarui producător în parte, împreună cu un expert designer
  • Instruirea producătorilor cu privire la participarea în cadrul târgurilor şi amenajarea unui stand de promovare şi vânzare
  • Organizarea unui Targ de promovare a ariilor protejate şi a celor 15 producători locali în septembrie 2017, organizat în Braşov dar cu promovare la nivel naţional
  • Costuri logistice asigurate de către Fundaţia ProPark în vederea participarii administratorilor şi antreprenorilor la sesiunile de instruire, la Targul de promvare, precum şi asigurarea consultanţilor experţi în vederea realizării planurilor de promovare şi a brandului

Persoane de contact:
Andra Croitoru

Manager Proiect

E-mail: andra.croitoru@propark.ro
Telefon: 0728943511

Laura Istrate

Responsabil Comunicare

E-mail: laura.istrate@propark.ro
Telefon: 0730634170